RPG Listesi – Pazar

# Oyun Adı GM Sistem Setting Oyuncu Sayısı Tecrübe Düzeyi
1 Persephone ve Hades’in Düğünü * Algan Coşkun D20 Modern Generic 4-6 Tecrübesiz
Üniversitedeki arkadaş grubunu hatırlıyorsun değil mi? Güzel günlerdi. Mezun olduktan sonra hayat herkesi başka yerlere sürükledi ve eskisi kadar bir araya gelemez oldunuz. Yine de internet ve facebook sağolsun arada bir konuşmaya devam ettiniz. Ancak Persephone bir anda sırra kadem bastı ve yaklaşık 1 yıldır hiç kimse ondan haber alamadı. Ne telefonlara ne de e-maillere cevap veriyordu. Yer yarılıp da içine girmişti sanki bu kız! Tamam zaten biraz garip biriydi, yani ailesi de hipster olduklarından olsa gerek kıza Yunan mitolojisinden bir isim koymuşlardı ama bu yine de hiçbir şey söylemeden ortadan kaybolmasına mazeret değildi.

Derken 2 gün önce bir mektup geldi. İçinden bir düğün davetiyesi çıktı. Persephone ve Hades’in düğün davetiyesi. Tarih: 23 Nisan 2017. Yer: Cehennem’in 3. Katı. Bizzat Persephone tarafından yazılmıştı ve seni de bu mutlu gününde yanında olmaya çağırıyordu.

Sanırım arkadaş grubunu tekrardan toplamanın ve ufak bir yolculuğa çıkmanın zamanı geldi.

2 Fallout: Revolution * Doruk Ayar Generic Fallout RPG 3-4 Orta
Oyun birebir Fallout evreninde geçmemekte ancak benzer bir konseptte oynanmaktadır. Survival tabanlı olan oyun Ankara’da geçmektedir. Parti üyelerinin birbirilerini tanıyıp tanımamaları tamamen kendilerine kalmıştır. Mümkünse oyun gününden önce oyuncularla karakter geçmişlerini tartışmakta yarar görüyorum. Oyun; bol role play, az aksiyon mantığıyla ilerleyecektir.

“Bir süredir artan terör olaylarını takip eden savaş dedikoduları artmış ve insanlar gittikçe daha da tedirgin yaşamaktadırlar. Ankara’da yaşayan sen de bu kişilerden birisisin ve tüm bu olaylardan ister istemez etkileniyorsun. İnsanların dolup taştığını ve korkunç olayların yaşanacağını adeta hissediyorsun. Aklındaki tek soru ise; bu olaylar yaşandığında senin nerede olacağın… Savaş, direniş, terör karmaşası arasında hayatta kalabilmek kolay değil. Bunu başarabilecek misin?”

3 Hunt For Mjolnir-Final Chapter * Kubilay Aydın d20 Dragonlance 4-6 Orta
Elir genç bir viking kızıdır, bir gece sevgilisi Vardar ile buluşmak için gizlice evden çıkar. İki sevgili köyleri olan Kjornar’ı yukarıdan gören bir açıklıkta ormandan çıkıp el ele tutuşurlar. Taze çam kokusu dolan ciğerleri kalplerinin daha hızlı atmasına neden olmaktadır. Havadaki çiğ, tenlerini ürpertse de aşklarının ateşi ile ısınırlar. El ele, göz göze dolunayın devasa bir yakamoz yarattığı koydaki gümüş rengin üzerinde nazlı nazlı dalgalanan iki uzun viking teknesine bakarlarken birden gökyüzü yarılır ve devasa bir ateş topu göklerden koparak Ajkor köyü civarına dağın arkasına düşer. Ajkor, iki günlük yol uzaklığında olmasına rağmen çarpmanın sesi bir gök gürültüsü gibi duyulur. Elir ve Vardar ayağa fırlamış bulurlar kendilerini. Yokluğu fark edilecek diye korkan Elir var gücü ile köye doğru koşar. Vardar ise bir süre bekler, ufukta görünen kızıl-turuncu ışık onu büyülemiş gibidir. Kjornar’da herkes ayağa fırlamıştır. Köyün şamanı olan Vanna, elindeki kemikleri paçalarına kadar girdiği denize doğru atar. Tüm kemikler yüzeyde kalır, hiçbiri batmaz. Vanna, köy halkının meraklı gözlerine doğru döner, doğuştan eğri oldukları için acınası açılarda açabildiği iki kolunu yukarı kaldırmaya çalışırken yüzü acı ile buruşur, tuz tadı ile kuruyan dudakları incecik açılır ve çatal sesinin elverebildiğince cartlak bir yükseklikte bağırmaya çalışır “KAÇIN”. Herkes donakalır, bugüne kadar hiç yanılmamış olan şaman yutkunur ve tekrar bağırmaya çalışır “KAÇIN”. Bu kadar acil, bu kadar şu anı anlatan bir durugörüyle hiç karşılaşmamışlardır. Kaçmak! Niye? Nereye? Kjornar bir anda bir deliliğin merkezi olur. Kimisi iç çamaşırları ile ormana koşar, kimileri en değerli eşyalarından ayrılamaz ve onları da alabilmek için evlerine koşar, bir grup uzun teknelerden birine çıkar ve gelmek isteyenlere yardıma çalışır. Köyün reisi ve Elir’in babası olan Eelkon, devasa gürzünü almak ve gümüş kakmalı zırhını kuşanmak için 6 fedaisi ile birlikte uzun eve doğru seyirtirken, içinden Vanna’nın yarattığı kargaşayı ona ödeteceğine dair Odin’e yeminler etmekte, bir yandan da Vanna’nın tüm akrabalarını yüksek sesle anmaktadır. Nereden geliğini göremediği bir ok demeti üzerlerine yağar. Eelkon inanmaz gözler ile göğüsünden dışarı ters olarak çıkmış gibi bir anda var olan 4 okun tüylü arka uçlarına bakarken bulur kendini. Ağzına kan tadı gelir, kendi kanı. Fedaileri çoktan yere çökmüş ölmektedir. Eelkon inanmaz gözlerle kendisine doğru koşan Elir’e doğru elleri uzatır ve yere iki dizinin üzerine çöker. Ormandan fırlayan devasa savaş atlarına binmiş, hayvan kafalarını miğfer yapmış bir viking akıncı grubu cehennemden çıkmışcasına Kjornar’ın üzerine çöker. Elir, babasına sarılmak ister, ama aralarında Eelkon’un göğüsüne saplanmış oklardan oluşan bir engel vardır. El ele tutuşurlar, Elir gözyaşlarına boğulur. Yavaş çekim bir katliam yaşanır etraflarında, görebildikleri kadarı ile Vanna dışında herkes insanlık dışı bir hiddetle parçalara ayrılır; öldürülmezler; paramparça edilirler ve kazananlar kaybedenlerin kanlarını içer…
4 Rome: The Plague * Yiğit Ertuğ Modern D20 Medieval 3-5 Orta
Roma topraklarında isyan var! Gerçi, ne zaman yoktu ki? Salgınlar, barbarlar ve isyanlar olmadan Roma düşünülemez.

Oyuncularımızın birer lejyoner olacağı oyunda, askeri vali Gaius’u hasta ve isyankar halktan kurtarmaya çalışacaklar. Yozlaşmanın da diz boyu olduğu Roma bürokrasisi ve Senatörler onları yanlıtıp yollarına taş koymazlarsa elbette…

5 Worthy Children of Midgard Yavuzhan Çakır™ Mage The Ascension World of Darkness 3-5 Orta
Nereden mi biliyorum? Mimir’in kuyusuna inip, suyundan içtim. Hlidskjalf’a oturup 9 dünyayı ve yıldızları izledim. Asgarda gittim ve Æsir’in sofrasında likör içtim. Şahin derisini giyip Yggdarisil’in gölgesinde kanatlarımı esnettim. 4 geyik ile birlikte tomurcukları kemirdim ve ancak hepsinden sonra görebildim, duyabildim ve konuşabildim. Hepsine rağmen fark edemedim, onun gelişini, bize oynadığı oyunları ve bizimle alay edişini hissedemedim. Şimdi bir yıkımın eşiğine geldiğimizde ancak herkes kadar, belki sadece biraz daha fazla onu takip etmeniz gerektiğini biliyorum. Şimdi siz Æsir’in gözettiği savaşçılar, gidin ve onu bulun, sorun ve öğrenin, ölün ve tekrar doğun, yiyin, için ve savaşın, ölün ve tekrar doğun, yiyin için ve savaşın, ölün ve tekrar…
6 A Roar from Beneath Berkay Ozar™ D&D 5th Edition Forgotten Realms 4-6 Düşük
Büyü Tanrıçası Msytra’nın geri dönmesiyle Büyüvebası sonunda bitmiş ve İhtişamlar Şehri Waterdeep kendini toparlamaya başlamıştı. Şehir bütün bu yeni imkanlardan yararlanmak isteyenlere kollarını açmış fakat bu, beraberinde denetimsizliği ve dolayısıyla suçu da artırmıştı. Kendilerine Blackgills diyen bir çete tarafından sürekli rahatsız edilen Dock Ward sakinleri de maceracılarımızdan yardım istemesiyle maceracılarımız kendilerini belanın ortasında bulmuşlardır.
7 Nordic Cross* Can Deniz Çam™ Fate Core Generic 3-5 Tecrübesiz
Bahar ilerliyor, havalar ısınıyor ve Buzkulaklar izcilerinin kafasında artık sadece tek bir soruya yer var, “kampa gidebilecek miyiz?”. Bunun için kasabadaki diğer izci grup olan küçülenayları kurabiye satma yarışmasında yenmeleri gerekiyor. Geçen yıllarda, sevimli ve dost canlısı oldukları için Küçülenaylar’ı hep yenebildiler ama bu sene kent meclisi kapı kapı dolaşıp kurabiye satmayı yasakladığı için yarışmada hayli gerideler. Oymakbaşı Frigga yaptığı araştırma sonucu bunun sebebinin, buzkulaklar böglesinde yayaların işlek olarak kullandığı bir yol olmaması olduğunu farketti. Ama merak etmeyin, bir fikri var, kendi bölgelerine yayaların gelmesine sebep olacak bir yaya geçidi yaptırmak. Bunun için de en uygun yer Nordik Sokak. Oyunumuzda, Nordik Sokağa yaya geçidi yapmak için dilekçeye orada yaşayanların imzasını toplamaya çalışan Buzkulak İzcilerini canlandıracağız.

Oyun rol yapma ağırlıklı olacaktır. FRP veya sistem bilgisi gerekli değildir. Karakterler oyun günü dağıtılacaktır. Etkinlik alanında görüşmek üzere.

8 The Lost Pieces Nur Şenavcı™ D&D 3.5 Dragonlance 3-4 Tecrübesiz
Yıllardır aradıkları hazineye sadece bir adım kala ona ulaşabilmek için son bir göreve çıkmaları gereken maceracılar, Kuzey Ergoth’un bilinmeyen köşelerinde kayıp idolün parçalarını aramaya başlarlar fakat onları zorlu bir test beklemektedir. Bakalım azimli maceraclarımız Yüce Bilgin Arsharin’in hazinesine ulaşabilecekler mi?
9 Cold Voyage * Yunus Cihan Karalarlı™ Call of Cthulhu 7th ed Cthulhu Modern 3-5 Düşük
Yalnızca 3 ay içerisinde Afrika ve Asya kıtalarına ait nüfusun %68’ini yok eden virüs her türlü karantina önlemlerine rağmen yayılmaya devam etmektedir. Dr Dmitriy Antonovich, St Petersburg’da kurduğu mobil laborotuvar ile hasta nüfus üstünde çalışarak bir tedavi yöntemi bulduğunu açıkladı. Ancak bu açıklamadan kısa bir süre sonra kendisinden herhangi bir haber alınamadı. Dr Antonovich’i veya onun kurtulan çalışmalarını bulmak ve Stockholm’deki araştırma merkezine ulaştırmak bir grup St Petersburg’a yola çıktı.
10 Aziz Brice’ın Gözyaşları Melih Binali™ Basic Role Playing İngiltere, AD 1002 4-6 Orta
“Ve siz askerlerime emrediyorum: Gidin! Gidin ve kutlu halkımızı zehirli çayırların buğday tarlasını sarması gibi sarmış olan Danimarkalıları katledin.”

Böyle buyurdu Kral Æthelred, 1002 yılının 13 Kasımında. O sırada Aziz Brice Bayramı İngiltere’nin dört bir yanında için ziyafetler veriliyor, kiliselerde mumlar yakılıyordu ve siz de eğlenip şükranlarınızı ediyordunuz, ertesi gün Krallık’ın düşmanı ilan edileceğinizden habersiz…

Oyunumuzda 1002 yılı İngilteresinde, Kral tarafından ülkedeki tüm Danimarkalıların öldürülmesi emri verildikten sonra hayatta kalmaya çalışan Danimarkalıları canlandıracağız. Karakterler oyun günü dağıtılacaktır.

11 Angrboda’s Progeny A. Emre Çobanoğlu™ D&D 3.5 Earth 6th Century 4-8 Düşük
Sigyn kaseden zehri taşırdı ve acı içinde kıvranan Hvedrungr toprağı salladı. Duvarlar çatladı, yer yarıldı, buzlardan sıcak buhar püskürdü. Dağlarda ve vadilerde yankılanan bir çığlık duyuldu uzaklardan. Gözlerini kısarak güneşin ısıttığı yasak topraklara baktı ve hiddetle bir kere daha çığlık attı.

Bir takım ev yapımı kurallar ve düzenlemeler mevcut. Karakterler oyun başında verilecektir.

Güzel bir oyun olması umuduyla, oyunda görüşmek üzere.

Karakterler
Berserkr
Skald
Seidr
Drengr
Rekkr
Vaskr
Mannhundr
Völva

12 Son Sith * Timucin Uzuncan Star Wars d20 (+ homebrew content) Star Wars 4-6 Düşük
Büyük Savaş bitti!

Korkunç Sith İmparatorluğu kesin bir bozguna uğratıldı. Cumhuriyet Senatosu kayıplarına rağmen bilinen galaksinin çoğunluğunda hükmünü sağlamlastirmak için kalan gücünü de bu amaç doğrultusunda kullanmakta. Büyük savaşı kaybeden imparatorluk taraftarları artık ya saf değiştiriyor yada bilinen galaksinin dış bölgelerine göç ediyorlar. Galip olan jedi Konseyi Sith tehlikesinin geri gelmemesi için önlemler almaya başlıyor. Bu doğrultuda kurulan özel kahramanların oluşturduğu gruplar artık sistemleri gezerek geriye kalmış olan Sith savaş silahlarını etkisiz hale getiriyor.

İşte bu dönemde jedi Konseyine cömert yardımlarda bulunan Senatör Folkurm bulduğu yeni bir iz üzerinden jedi Konseyinden yardım talebinde bulundu, bu yardım talebine olumlu karşılık veren jedi aralarından bu göreve en uygun kişileri Senatör’ün yardımına gönderdi…

13 The Three Musketeers * Karaca Erdemir Özgün Sistem (Historical) 17th Century – France 3-6 Düşük
Dawn’s first light shined upon the brave musketeers as they were preparing to leave the Rochelle war camp. Shaken, by a recent ambush, obviously set by the Cardinal, and a letter from the Queen, begging for their help, the group stayed alert all night. They were young, brave and noble. Nothing would stop them from defending the angel Queen from the devil Cardinal.

En uygun oyuncu sayısı dört kişidir.

14 An Old Town Sinan Ateş Yercan Chronicles of Darkness Mage:The Awakening 3-5 Düşük
Temmuz ayı başlangıcı… Normalde bu aralar Rodos’un sokakları turistlerle dolu olurdu. Fakat bu aralar eski şehrin yakınlarında bulunan birkaç ceset ve ortalıkta dolaşmaya başlayan söylentilerle birlikte sokaklarda bir iki kişi ya var ya yok. Onlar da zaten şehrin yerlileri. Bunlar normal birinin görebilecekleri olmakla birlikte işin başka bir boyutu da bulunuyor. Eski şehrin etrafına kurulmuş bir bariyer ve içinde önüne gelene saldıran ruhlar. Normal bir insan da ruhlarla başa çıkamayacağı için bu olayı halletmek üzere siz buradasınız…
15 What was your clearance again? * Ozan Karakurt™ Paranoia Paranoia 3-6 Tecrübesiz
01010100 01101000 01100001 01101110 01101011 00100000 01111001 01101111 01110101 00100000 01101011 01101001 01101110 01100100 00100000 01100011 01101001 01110100 01101001 01111010 01100101 01101110 00100000 01100110 01101111 01110010 00100000 01100001 01100011 01100011 01100101 01110000 01110100 01101001 01101110 01100111 00100000 01100110 01110010 01101001 01100101 01101110 01100100 00100000 01100011 01101111 01101101 01110000 01110101 01110100 01100101 01110010 00100111 01110011 00100000 01101101 01101001 01110011 01110011 01101001 01101111 01101110 00101110 00100000 01011001 01101111 01110101 00100000 01110111 01101001 01101100 01101100 00100000 01100010 01100101 00100000 01110000 01101100 01100101 01100001 01110011 01100101 01100100 00100000 01110100 01101111 00100000 01110011 01100101 01110010 01110110 01100101 00100000 01110100 01101000 01100101 00100000 01100011 01101111 01101101 01110000 01110101 01110100 01100101 01110010 00101110 00100000 01010010 01100101 01101101 01100101 01101101 01100010 01100101 01110010 00100000 01100110 01110101 01101110 00100000 01101001 01110011 00100000 01101101 01100001 01101110 01100100 01100001 01110100 01101111 01110010 01111001 00100000 01100001 01101110 01100100 00100000 01010010 01100001 01100111 01101110 01100001 01110010 11000011 10110110 01101011 00100000 01101001 01110011 00100000 01100011 01101111 01101101 01101001 01101110 01100111 00101110
16 Winter of Dwimlicht Berkin Gümüş™ Warhammer 40K Roleplay (Dark Heresy)  Warhammer 40K 4-5 Düşük
 İmparatorluk’ un yaşlı bedeninin en ücra köşelerinden birinde bulunan Feral World Dwimlicht, günümüzden 200 yıl önce Yüce İmparator’ a baş kaldırdı. Yüzlerce klan bu ihanet için birleşti. İsyan Imperial Guard tarafından kanlı bir şekilde bastırıldı ve son isyancıya kadar tüm hainler öldürüldü. İmparatorluk için sıradan bir gündü. İsyanı bastıran askerler yeni görev yerlerine taşınmak için gemilerine döndüler. Gemilerin Warp üzerinden İmparatorluk’ un farklı noktalarına dağılıp askerleri yeni savaş alanlarına götürmesi gerekiyordu. Yolculuk süreleri bazı gemiler için birkaç gün, bazı gemiler için birkaç hafta, bazıları için de birkaç ay olarak tahmin edilmişti. Fakat o gün o isyanı bastıran askerlerden hiçbirinin bulunduğu gemi bir daha görülmedi. Aradan 200 yıl geçti. Gezegende dini işleyişi kontrol etmekle görevli Adepta Sororitas, klanlar arasında yeni bir dinin ortaya çıktığını, inanılmaz bir hızla yayılan bu sahte dinin durdurulması ve sapkınların cezalandırılması için en kısa sürede müdahale edilmesi gerektiğini belirten bir rapor gönderdi. Rapora ulaşmayı başaran bir Inquisitor, hem geçmişteki sorulara bir cevap bulabilmek, hem de bu sapkınlığın köküne ulaşabilmek için elinde bulunan en iyi ajanlarını gezegene gönderdi.

Oyuncular bir Inquisitorun hizmetindeki Acolyteları oynayacaktır.

Zorunluluk olmamakla beraber oyunu seçecek kişilerin az da olsa Warhammer 40K evreni hakkında bilgilerinin olması faydalı olur.

Oyun esnasında sigara içilmeyecektir.

17 Blade Through the Flames * Genco Barış Atalay™ D&D 3.5 Generic 4-5 Düşük
 Aesten ve Bruiana krallıkları arasındaki savaşta Aesten birlikleri Bruiana ordusunu birkaç cephede yenip Bruiana askerlerini bir nehrin arkasına kadar geri itmiştir. Son saldırı hazırlıkları içindeki Aesten ordusu generalini cepheye yakınlaştırmıştır. Bu bilgiyi edinen Bruiana generali bir grup cesaretli ve kabiliyetli asker ve büyücüleri toplamış ve onlara lanetli düşünülen bir bolgeden geçip generale suikast düzenlemeleri görevi vermiştir. Bu gruptaki her karakterin kendine özgü yeteneklerini kullanarak ve beraber çalışarak başarılı bir suikast yapmaları gerekmektedir.
18 Pirates* Berkay Salar™ The One Ring Middle Earth 3. Çağ 2754 3-4 Orta
 Yıl 2754. Rohan’da işler çok karışık. Damarlarında Bozdiyarlı kanı taşıyan Freca isimli bir Rohanlı oğlu Wulf için Kral Miğfer’in kızına talip oldu. Freca, Miğfer’in bu öneriyi geri çevirişine sinirlendi ve divanda Miğfer’e hakaretler yağdırdı. Bunun üzerine Miğfer, Freca’ya attığı tek yumrukla onu öldürdü.(Bundan sonra kral Miğfer Balyozel olarak tanındı.) Freca oğlu Wulf halkına önderlik etmek için Bozdiyarlara geri döndü ve babasının intikamını almak adına Rohan’ı istila etmek isteyeceği kesindi. Bu savaşın kazanılması adına önceden alınan tedbirlerden birisi ise Kral Miğfer’in oğlu Haleth’in Bozdiyarlıların neyle uğraştıklarını anlamaları adına oraya gönderdiği 4 casustu. Casuslar Bree’den gelen tüccarlar olduklarını söyleyerek burada kalacaklar ve o sırada öğrenebildikleri kadar bilgiyi öğrenip Edoras’a döneceklerdir. Bakalım neler olacak…

*: Testplay’i yapılmıştır.
™ ODTÜ BKFT GM’i